lørdag 18. oktober 2008

iLove my life

De siste dagene har vaert saa goye og har gaatt super-fort! Selv om jeg noen dager jobber fra 11 am til kvelden, har vi gjort saa mange forskjellige aktiviteter og holdt oss busye hele tiden, saa det foeles som om dagene bare FLYR forbi. Vi (meg, S & D) har hatt playdater med Josephine og hennes minstemann; Shane (4). Meg og Josephine har kommet fram til at playdater er det goyeste ever i en au pair's liv! Ungene leker sammen mens vi sitter og drikker vann med kullsyre (i vinglass) hahaha kan ikke akkurat gjoere som vaare hostmoedre og ta frem vinen, saa sparkle-water er det naermeste vi kommer!.. Vi lagde ogsaa en gedigen choclate chip cookie som vi lot ungene bestemme ingrediensene til! Resultatet ble: kake-deig, actual cookies, peanut-butter, bananas, choclate saus, choclate granolabars, extra choclate chips and milk... (Den ble faktisk veldig god!!) Ungene elsket den og vi toppet med whipped cream bare for aa vaere eksta sunne!

Meg, Steve og Derick har ogsaa gjort en masse goy de siste dagene: Hatt lange sykkelturer langs stranden (de sykler og jeg loeper etter og proever aa hindre dem i aa kjoere ned folk og hunder), hatt picnic paa den lille flekken av gress som finnes i LA (mellom to motorveier), skrevet og komposisert (er det et ord?) sanger ved middagsbordet som faktisk ble utrolig brae! (De to beste sangene vaare til naa heter "The Rock'n Roll Cat" og "Stinky Bath") og sist men ikke minst; lekt "lillebror i midten" hvor to personer kaster en ball til hverandre og en person i midten proever aa fange den! Det er favoritt-leken deres naa men jeg maa alltid staa i midten og hvis jeg fanger ballen, begynner som regel den som maa i midten aa grine.. Som den onde au pairen jeg er, tvinger jeg de til aa staa i midten fordi jeg er lei av aa alltid vaere i midten og de maa laere seg til at alt kan ikke vaere goy! Livet er hardt og min jobb er aa vise de hvor slem verden kan vaere!!

I dag lekte vi Star Wars og jeg maatte vaere den onde Darth Vader! (Jeg er alltid the bad guy) Vi loep rundt i hele huset med star wars figurene og kriget og kjempet. Jeg maatte alltid tape fordi jeg var Darth Vader (hvilket jeg synes var en smule urettferdig). Det aller goyeste var da vi maatte ha en battle i stua hvor begge foreldrene oppholdt seg. Steve og Derick synes ikke jeg var like mye "inn i leken" da og de klagde og klagde "Monaaa, you gotta say more" og "Mona, make him have the evil voice again!". Saa da maatte jeg nesten det og foreldrene synes nok min onde Darth Vader-stemme var festlig.

Jeg er naa kommet halvveis i min online "traffic school"... Det er soeren med 8 timers lesing og svaring paa spoersmaal og saa er det to "final exam"(s) paa slutten. Maatte all ondskap gaa til den slemme politimannen som fikk meg opp i alt dette! Jeg tok EN ulovlig u-sving (samtidig som jeg krysset en dobbel sperrelinje) og saa tok dusten paa blaa-lysene og sirenen og broelte ut av hoytaleren sin "PULL OVER TO THE SIDE, MISS" Han var rett bak meg, og jeg hadde taket nede saa det hadde holdt aa bare ropt det til meg ut vinduet sitt. Da han hadde gitt meg boten, gav han meg en sammenkroellet lapp og smilte lurt "Here's my private number if you have any questions" Jaha tenker jeg da. Saa det er slik politimenn skjekker opp jenter. Sikkert maaange som ringer etter mannen nettopp har gitt de en bot!
How's that workin' for ya, Mr Politimann?!

Ingen kommentarer: