lørdag 27. desember 2008

"Nanny wanted"

Haha jeg leste nettopp en genial "post" på Craigslist om en New York-mamma som søkte en nanny for sine 4 unger. Jeg som brukte minst et år på å lete etter en host familie, har sikkert lest flere hundre forskjellige "nanny wanted" - innlegg, 0g jeg kan love deg dette var den mest underholdene jeg har lest på lenge:
http://www.craigslist.org/about/best/nyc/804253499.html


Bare for å nevne noen av tingene denne mammaen skriver:
- Mine unger driver meg vanvidd - vær så snill å hjelp meg
- Jeg kan være en smule vanskelig å jobbe for
- Jeg jobber fra hjemmet så du får den glede av å være rundt meg hele dagen
- Siden jeg er nokså sensitiv, får du også lov å late som om du liker meg!
- Hvis du en den typen som ikke oppdager smuler på bordet, kan du bare slutte å lese nå
- Selv om jeg har blitt fortalt at ungene mine er smarte har de enda ikke klart å mestre bruken av den kompliserte Servietten
- Jeg er ikke på leting etter Supernanny som vil elske ungene mine som om det var hennes egne.. Tro meg, det kommer ikke til å skje.
- Hvis du er generelt ikke er lykkelig, kommer du til å bli mer ulykkelig hvis du tar denne jobben
- Hvis du tror alle rike folk er snobber, er vi ikke familien for deg. Jeg vil gjerne unngå å måtte gjemme min Bergdof shoppingpose

Ok det er ikke så morsomt når det er oversatt av meg, men les hele greia selv! Det er veldig morsomt og hun er hvertfall ÆRLIG! Heller bedre det! Min familie hadde et nokså ærlig innlegg også, men som Sheri sa, hun glemte å skrive inn at "mine unger kommer til å gjøre deg galen". Tenk hvor greit hvis alle var så ærlige.. Hvor mange innlegg har jeg ikke lest hvor mødrene skryter og skryter over hvor fantastiske ungene deres er (og jada, de har sikkert alle sine øyeblikk) og hvor flott et liv deres fremtidige nanny kommer til å få, også er egentlig ungene bortskjemte drittunger som mødrene har null kontroll over! Tro meg , jeg har au pair venner som har endt opp med akkurat de familiene. Og jada jeg skjønner at ingen familier er perfekte. Og neida, jeg er ikke så uskyldig jeg heller. I mitt innlegg skrøt jeg blant annet over mine matlagings kunnskaper og hvilken fantastisk nanny jeg kom til å bli pga alle aktivitetene jeg kom til å planlegge hver eneste dag. Sist gang jeg plana en aktivitet for ungene var vel den gangen vi dro til parken i november og som Sheri tidligere har sagt, er jeg den eneste hun kjenner som kan mislyktes i å lage mac n cheese (hvor man koker pasta og blander inn pulver og melk). Så ja, det er bedre å være ærlig. Hvis jeg skulle skrevet et ærlig innlegg om hvordan jeg er å ha i hus, hadde det vel blitt noe som dette: (Min host famillie kunne nok sagt det samme)

- I will give you no privacy and will always be around. and yes, i will take hints if you give them clearly enough
- I will ask questions.. all the time.. about absolutely everything
- I will leave my things everywhere
- I will forget things easily
- I will screw up any cooking
- I will love you and hug you whether you want it or not
- I will annoy the heck out of you at times
- You will get an additional child


Lurer på om host familien min hadde ville tatt imot meg hvis de hadde visst alt dette på forhånd?



Ingen kommentarer: