tirsdag 14. oktober 2008

Brrrr

I natt våkna jeg kl 4 og skjønte ikke hvorfor jeg ikke kunne bevege på beina... Etter litt fant jeg ut at de var stivfrosne av kulde og hele meg var iskald! Så jeg fant fram det gedigne flisteppet mitt og rulla meg inn i det og prøvde å sove igjen.. Men det var så kaldt på rommet mitt at det gikk rett og slett ikke. Så da var det ikke annet å gjøre enn å snike meg inn i Derick si seng og utnytte litt varme fra han. Der sovna jeg med en gang, men ble fort vekka av Stevie som stod i døråpninga og sa strengt "Mona! Why are you not in your bed?!" (Han har det som rutine og komme inn i mi seng på natta når han er redd, og han var tydeligvis fornærma over at jeg ikke var å finne) Jeg forklarte han sånn i halvsøvne at jeg frøys så jeg hadde lagt meg i Derick si seng. Stevie virka fremdeles ikke helt fornøyd med svaret og jeg måtte bare se å komme meg inn i han si seng. Jeg bare "You go in, I'll be right there" Og så sovna jeg igjen før jeg fikk sagt noe mer.. Etter litt (har ingen ide om hvor lenge etter) hører jeg en sint Stevie rope "MONA! Are you coming??" Jeg bare oops beklager, jeg sovna visst. Så til slutt når klokka var 6, sovna jeg da i Stevie's seng og etter en halvtime kjenner jeg noen som puster meg i ansiktet og så hører jeg en sukkersøt stemme si "moooona it's wake-up time" Kroppen min hadde heldigvis fått tid til å tine, men nå, 3 timer etter, er jeg fremdeles like kald (og en smule trøyt)!! Så poenget mitt er hvertfall, DET ER KALDT HER :( Jeg skal på Target nå og kjøpe raggsokker og fingervanter nå! Ingen i Norge har medlidenhet med meg, men når det blir under 20 grader her, føles det faktisk som minus ti! Spesielt om natta! Huff..

I dag jobber jeg fra 11 am til 8 am så jeg må hente ungene på skolen snart.. Så skal vi hjem å spise lunch, og mens Derick skal på svømming, skal meg og Stevie gå hen til Josephine og Shane og ha en playdate der. Det blir deilig, for da slipper jeg å underholde han hele tiden og da går dagen mye fortere. Men nå må jeg nesten gå å fylle mitt koffein-behov ellers kommer jeg til å slokne!!

I går kjøpte jeg forresten min nye best friend; hand sanitizer:

(den skal drepe alle bakterier! perfekt for en bakterie-freak som meg)


Ingen kommentarer: